اماکن تاریخی و تفریحی ترکیه مرمره

اماکن تاریخی و تفریحی ترکیه مرمره

اماکن تاریخی و تفریحی ترکیه مرمره ۲۰۲۱-۲۰۲۲

اماکن تاریخی و تفریحی ترکیه مرمره , با عرض سلام و احترام , به همه شما یاران صمیمی شرکت مهرگان ترکیه. با آرزوی سلامتی و بهترینها برای همگی شما عزیزان ,مقاله ای در مورد , تمامی اماکن و جاذبه های تاریخی و گردشگری, اماکن تاریخی و تفریحی ترکیه مرمره را آغاز می کنیم , این ناحیه دارای شهرها و استانهای متعددی است و هدف ما , آشنایی شما عزیزان با زیبایی های این مناطق است . در این مراحل همراه ما باشید تا از زیبایی های جهان هستی خود لذت و بهره کافی را ببرید. 

کل جاذبه های تاریخی و تفریحی ترکیه ناحیه مرمره عبارت است از :

جاذبه های تاریخی و دیدنی استان ادرنه

مسجد اوچ شرفلی:

اولین ساختمان با بزرگ‌ترین گنبد در دوره عثمانی است. این مسجد در مرکز تاریخی شهر ادرنه ساخته شده است. مسجد اوچ شرفلی از سنگ آهک بورگاز با یک گنبد اصلی که قطر آن ۲۴ متر ساخته شده است.

پل رودخانه مریچ:

مربوط به دوره عثمانی بر روی رودخانه مریچ قرار دارد.طول  آن ۲۶۳ متر و عرض ۷ متر  و دارای ۱۲ قوس است.

موزه سلامت سلطان با یزید دوم:

یک موزه مربوط به بیمارستان دانشگاه تراکی در مجتمع موزه سلامت سلطان بازید دوم است.

موزه باستان شناسی ادرنه:

اولین موزه باستان شناسی در ادرنه است که استخوان‌های فیل، کرگدن‌ها و اسب‌ها را به نمایش گذاشته است. همچنین دارای آثاری مانند گلدان‌ها، اسباب بازی‌ها و سایر اشیای زینتی می باشد.

موزه هنرهای اسلامی و ترکی:

این موزه در مجموعه مسجد سلیمیه قرار دارد که مربوط به دوره عثمانی است و آثاری همچون خوشنویسی، سلاح، شیشه، چوب، سرامیک، لباس و جواهرات در آن به نمایش در آمده است.

موزه جنگ بالکان:

موزه جنگ بالکان یه موزه مربوط به خاطرات جنگ بالکان و شهدای سال ۱۹۱۳ است. این موزه یکی از مکان‌های دفاعی ادرنه در جنگ بود.

مسجد سلیمیه:

از برجسته ترین بناهای دوره عثمانی است. مسجدی بزرگ و با شکوه است که در تزئین این مسجد از هنر مرمر تراشی، کاشیکاری و خوشنویسی استفاده شده است.

مسجد قدیمی ادرنه:

از مساجد قرن ۱۵ مربوط به دوره عثمانی است که  دارای ۹ گنبد با ۴ ستون است.

ایستگاه قطار قره آغاج:

ایستگاه قطار قره آغاج به دنبال بازسازی‌های قرن بیستم، ساختمان راه آهن به دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تراکیا در ادرنه تبدیل شد.

کنیسه ادرنه بویوک:

 مربوط به امپراطوری عثمانی است که سومین عبادتگاه بزرگ کنیسه در اروپا شناخته می‌شود.


اماکن تاریخی و تفریحی ترکیه مرمره

شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود :

۰ تا ۱۰۰ ترکیه 

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com


جاذبه های تاریخی و دیدنی استان استانبول

ایا صوفیه:

محبوب ترین جاذبه گردشگری استانبول است. بنا در سال ۵۳۷ توسط امپراتور بیزانس، ژوستین یکم ساخته شد و ابتدا بزرگ ترین کلیسای جامع دنیا محسوب می شد, تا این که در سال ۱۴۵۳ این بنا به مسجد تبدیل شد. این بنا در منطقه فاتح استانبول , محله سلطان احمد قرار دارد.

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی:

مسجد سلطان احمد  که به خاطر رنگ آبی کاشی هایش به مسجد آبی هم شهرت پیدا کرده است,در اوایل قرن ۱۷ساخته شده و تا امروز محل عبادت مسلمانان بوده. مسجد واقع در محله سلطان احمد, استانبول می باشد. 

کاخ توپکاپی:

 این قصر باشکوه با معماری نفس گیری که دارد توسط ۵ کیلومتر دیوار سنگی , با ۲۷ برج دیدبانی احاطه شده و روایت گر عظمت امپراتوری عثمانی است. این کاخ باشکوه و زیبا در قرن ۱۵ ساخته شده و مشرف به دریای مرمره، تنگه بسفر و شاخ طلایی استانبول است.

بازار بزرگ:

در این بازار ۵۰۰۰ مغازه وجود دارد و انواع محصولات از جواهرآلات و طلا گرفته تا ادویه، عتیقه جات، فرش و لوازم حمام ترکی را می توانید در این بازار پیدا کنید.معماری بازار بزرگ استانبول نزدیک به بازارهای سنتی خودمان است. 

آب انبار باسیلیکا سیسترن:

فضایی جادویی در قلب منطقه تاریخی استانبول است.  در قرن ۶ و به دستور امپراتور ژوستین یکم برای تامین آب مورد نیاز استانبول ساخته شد. ۳۳۶ ستون در ۱۲ ردیف این آب انبار بی نظیر را تشکیل می دهند، اما یکی از مشهورترین بخش های آب انبار، پایه های ستونی است که به نام سنگ های مدوسا شهرت پیدا کرده اند و شبیه به مدوسای افسانه ای تراشیده شده اند.

مسجد سلیمانیه:

 در محوطه این مسجد گورستان مقامات بلندپایه عثمانی قرار دارد و علامت های خاصی که روی هر قبر وجود دارد نشان دهنده مقام و شغل او بوده است. در گوشه ای از این مجموعه هم آرامگاه سلطان سلیمان و همین طور همسر محبوبش، خرم سلطان قرار دارد که در کشورهای غربی به رکسانا شهرت دارد.

کاخ دلمه باغچه:

مجلل ترین و زیباترین بناهای استانبول و دنیاست و آن را حتی با کاخ ورسای مقایسه می کنند.این قصر باشکوه در قرن ۱۹ ساخته شده و ۱۴ تن روکش طلا در ساخت این قصر به کار رفته است.بزرگ ترین لوستر کریستالی دنیا که هدیه ای از طرف ملکه ویکتوریاست در این قصر نگهداری می شود.

برج گالاتا:

 از نمادهای استانبول به حساب می آید.این برج ۶۷ متر ارتفاع دارد و بر فراز تپه ای مشرف به منطقه قدیم و تنگه بسفر قرار گرفته است.برج گالاتا در محله بی اوغلو قرار گرفته.با استفاده از آسانسور می توانید به بالای این برج بروید و از آن جا چشم اندازی ۳۶۰ درجه از کل شهر استانبول داشته باشید.

میدان هیپودروم:

میدان هیپودروم در دوران امپراتوری روم محل برگزاری مسابقات اسب سواری و ارابه رانی بوده است. از بخش های قابل توجه میدان هیپودروم بنای ستون مانند به ارتفاع ۲۰ متر است که با نقش و نگارهای مصری تزئین شده است. همچنین ستون مار هم که از دلفی به این میدان آورده شده از جمله دیدنی های میدان تاریخی هیپودروم است.

قلعه یدیکوله استانبول:

 این قلعه زیبا در قرن پنجم و به دستور تئودوسیوس دوم بنا شد . بالای قلعه می توان دریای زیبای مرمره را تماشا کرد. 

موزه هنر مدرن:

در این گالری می توانید مجموعه ای از هنر مدرن ترکی را ببینید.از نقاط قوت این موزه , نزدیک بودن به تنگه بسفر است.


جاذبه های تاریخی و دیدنی استان بالیکسیر

پارک ملی کوه ایدا:

این پارک مناظر با شكوه، مناطق سبز دلپذیر و چندین چشمه آبشار جذاب دارد. در این پارک ملی  زیبایی های طبیعت و داستان های اساطیری را با هم حس می کنید.

پارک ملی مانیاس بیرد پارادایس:

مکانی زیبا با پرندگان بی نظیراست. پارک ملی در آب و هوای معتدل منطقه مارمارا، درست در بالای مسیرهای مهاجرت بین المللی پرندگان واقع شده است.

دره کانیون:

به عنوان کانیون سبز جهان شناخته می شود که از نظر تراکم اکسیژن در رتبه دوم جهان قرار دارد.

شبه جزیره کاپیداگ:

شبه جزیره ای به شکل مثلث است.طبیعت زیبای این منطقه ، به روغن زیتون و شاه بلوط مشهور است.

آبشارها:

آبشار سوتوون. آبشار گورلک. آبشار کیرازلی

پارکهای طبیعی:

پارک طبیعت جزایر ایوالیک، پارک طبیعت داریرد، پارک طبیعت دگیرمنبوگازی، پارک طبیعت سریمزاکلی.


جاذبه های تاریخی و دیدنی استان بورسا

مسجد جامع بورسا:

مسجد جامع بورسا 20 گنبد دارد.این مسجد مربوط به دوران عثمانی است و عناصر معماری سلجوقی در آن نمایان است. 

درخت قدیمی اینکایا:

این درخت قدمت ۶۰۰ ساله دارد و قدیمی ترین درخت چنار شهر بورسا ترکیه است که در محله اویوک جی نا, قرار دارد. ساکنان محلی این درخت و منطقه اطراف آن را مقدس می‌شمارند.

موزه آتاترک:

این ساختمان محل اقامت آتاتورک در هنگام سفرهایش به بورسا بوده است. در این موزه لوازم و اشیای متعلق به آتاتورک به نمایش گذاشته شده. 

روستای قدیمی جومالی کیزیک:

این روستا در شرق بورسا و در دامنه شمالی کوه اولوداغ قرار دارد. کوچه‌های باریک و کف سنگ فرش شده, این روستای سرسبز را شگفت انگیز کرده.مسجد چوبی، چشمه زکیه خاتون، حمام قدیمی و گورستان روستا با سنگ ‌قبرهایی پر قدمت و خاص از جمله دیدنی‌های روستای جومالی کیزیک هستند.

آبشار سایتابت:

این آبشار زیبا در دامنه کوه اولوداغ در 12 کیلومتری شهر بورسا قرار دارد. در اطراف آن کافه‌ها و رستوران‌هایی هستند که میز و صندلی‌ها را داخل آب قرار داده‌اند.

اولوداغ:

اولوداغ دارای پیست اسکی و تله کابین می باشد و مکانی تفریحی, ,ورزشی زیبایی است. 

 دیگر جاذبه های این استان عبارتند از:

مسجد امیر سلطان- موزه کاراگوز- دروازه امپریال- پارک آبی آکوا نینوا- پارک گیاه شناسی- هان کوزا- مسجد سبز


جاذبه های تاریخی و دیدنی استان بیله جک 

مسجد عثمان غازی – مسجد ارواح غازی- مسجد کپریلو ممتحث پاشا- کاروانسرا-  مقبره های کاپیتیکا- مسجد رستم پاشا – غرفه گلیان.


جاذبه های تاریخی و دیدنی استان تکیر داغ

مسجد رستم پاشا:

یکی از بناهای تاریخی مربوط به قرن شانزدهم است که توسط معمار معروف میرم سینان ساخته شده است. در حیاط پشت مسجد یک چشمه وجود دارد.

موزه باستان شناسی و مردم شناسی تکیر داغ:

این موزه مربوط به تاریخ و فرهنگ منطقه است. در دو طبقه, که دارای گنبد و نمایشگاه است. در این نمایشگاه آثار مربوط به اواخر عصر برنز و اوایل عصر آهن ، دوره هلنی، روم باستان، دوره روم شرقی و عثمانی‌ها به نمایش درآمده است. 

موزه راکوزی:

این موزه در قرن  ۱۸ , مربوط به زندگی و حماسه‌های قهرمان ملی مجارستان فرانسیس راکوزی، در زمان تبعید او برمی گردد . این موزه به دولت مجارستان اهدا شده. 

خانه موزه نامیک کمال:

 مربوط به زندگی و آثار شاعر ملی‌گرای ترکی, بنام نامیک کمال است. در این خانه ۳ طبقه، یک تئاتر هوای آزاد با فضای صحنه و مخاطب وجود دارد.نمای ساختمان چوبی و دیوارها با سنگ مرمر ساخته شده است. در زیرزمین موزه، تابلوهای بزرگ برای نمایشگاه قرار دارد و در طبقه اول پرتره‌‌های شاعر تزئین شده است.

مسجد سلیمانیه چورلو:

این مسجد از مساجد تاریخی مهم قرن شانزدهم است. معماری مسجد به صورت یک سالن بزرگ و برج بلند با یگ گنبد بزرگ و سه گنبد کوچک پوشیده شده است. این مسجد همچنین به عنوان مسجد کبیر نیز شناخته می‌شود.

 دیگر جاذبه های این استان عبارتند از:

پارک طبیعت کارتال تپه – سواحل شارکوی.


جاذبه های تاریخی و دیدنی استان چاناق قلعه

موزه تروآ:

این موزه تاریخ ۴۰۰ ساله دارد. در آن ۲۴ قطعه‌ی ظریف جواهرات و طلا با قدمتی که به سال ۲۴۰۰ قبل از میلاد برمی‌گردد، دیده می‌شود.این موزه‌ی مکعبی شکل با رنگ آهن زنگ زده پوشیده شده است . و در چشم اندازی روستایی قرار دارد.


جاذبه های تاریخی و دیدنی استان سقاریه

دریاچه سپانجا:

این دریاچه دارای آب شیرین است. دارای مساحت ۴۵ کیلومتر مربع، که توسط کوه‌ها و تپه‌های کوچک احاطه شده است.

رودخانه معدن:

رودخانه معدن یک رودخانه آب معدنی است که برای درمان دردهای معده و زخم معده موثر است. بالای رودخانه, ساکاریا قرار دارد که باعث شده آب این رودخانه خاصیت شفابخش  پیدا کند. اطراف رودخانه جنگل‌های انبوه و آبشار است.

پارک طبیعی ایل اورمانی سقاریه:

پارک جنگلی زیبایی است که محل دوچرخه سواری و پیاده روی است .دارای رستوران و کافه های متنوع.

آبشار دوغان چای:

یک آبشار زیبا و دیدنی در دامنه کوه با ارتفاع ۶۰۰ متر است. اطراف این آبشار درختان مختلف وجود دارد. مسیر رسیدن به آبشار دوغان چای, آسفالتی است که از از دل درختان عبور می کند.

پل سانگاریوس:

پلی تاریخی با طول ۴۳۰ متر بر روی رودخانه سقاریه قرار دارد. این پل مربوط به قرن ۶ است. 

آسمان نمای سر دیوان:

آسمان نمای سر دیوان یک مکان جالب برای دیدن فضا و آسمان و ستارگان  به صورت سه بعدی است. 

مسجد اورهان قاضی:

یک بنای منحصربه‌فرد که به سبک معماری بالکان  ساخته شده است. این مسجد شامل یک گنبد و یک بنای مستطیلی شکل با پنجره‌های فراوان است.

موزه فرهنگی و زلزله آداپازاری:

یک موزه تاریخی است . موزه  در یک چاله طراحی شده  که دارای دیوارهای سنگی و ستون‌های منحنی است.این موزه به خاطر بزرگداشت جان باختگان زلزله سال ۱۹۹۹ در استان سقاریه ترکیه ساخته شد. 

تراس سیر ساپانجا:

تراس سیر ساپانجا یک منطقه جذاب و دیدنی در روستای محمودیه است که تمام زیبایی‌های طبیعت را در یک باغ زیبا جمع کرده است. دارای مسیرهای پیاده‌روی، آبشار و مناطق تفریحی، کافه و رستوران است. همچنین دارای یک چشم‌انداز زیبا و کامل به تمام دریاچه است.

موزه سقاریه:

موزه سقاریه یک خانه تاریخی در آداپازاری  که محل زندگی رئیس دفتر خدمات نظامی ترکیه در سال ۱۹۱۵ بوده است. دارای سالن‌های نمایشگاه و دفاتر، ساختمان کنفرانس و گالری هنری است. 

اوت لت پارک شاپ و مرکز خرید آدا:

 یک مرکز خرید سه طبقه که دارای انواع فروشگاه‌های بزرگ،‌ رستوران و کافه است. در این مرکز خرید یک سینما سه بعدی و فضای بازی مخصوص کودکان نیز وجود دارد. همچنین دارای پارکینگ ماشین با ظرفیت زیاد است.


جاذبه های تاریخی و دیدنی استان قوجا ایل

پارک سکا:

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *