ترکیه ناحیه مرمره شهر قرقلرایلی

ترکیه ناحیه مرمره شهر قرقلرایلی

ترکیه ناحیه مرمره شهر قرقلرایلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲

ترکیه ناحیه مرمره شهر قرقلرایلی , این شهر در قسمت اروپایی ترکیه قرار دارد .استان قرقلرایلی در سواحل دریای سیاه، کشور ترکیه قرار دارد. دیدنی‌های استان قرقلرایلی مانند غار دوپنیسا، دریاچه مرت و صومعه ایا نیکولا، این منطقه را به مقصدی متفاوت برای گردشگران کشور ترکیه تبدیل کرده است.

تاریخ شهر قرقلرایلی

کاوش های باستان شناسی در حال انجام در این شهر ، از این ادعا که منطقه محل استقرار یکی از اولین شهرک های سازمان یافته در قاره اروپا است ، با آثار باستانی از دوره های سرخپوشان و نوسنگی حمایت می کنند.شهرک و مناطق اطراف آن توسط پارس ها در 513-512 قبل از میلاد ، در زمان سلطنت پادشاه داریوش اول ، فتح شد.در سال 914 در هنگام حمله بلغارستان به آدریانوپول به سرپرستی سیمئون اول ، این شهرک توسط بلغارها اسیر شد و تا سال 1003 هنگامی که آن را به دست بیزانس گم کرد ، تحت سلطه بلغارستان بود.ترکان عثمانی در سال 1363 و در زمان سلطنت سلطان مراد اول این شهر و منطقه آن را از بیزانس گرفتند.

آب و هوا شهر قرقلرایلی

آب و هوای استان قرقلرایلی گرم و معتدل است و در رشته‌کوه ییلدیز پدیده‌ی سایه باران وجود دارد، پدیده‌ای که آب و هوای منطقه را به دو قسمت مدیترانه‌ای و استوایی تقسیم می‌کند. متوسط دمای هوا در طول سال از ۸ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد متغیر است و بارش باران در فصول سردتر بیشتر از تابستان اتفاق می‌افتد.

دارایی های فرهنگی

  • ریخته گری
  • موزه قرقلرایلی: موزه تاریخ طبیعی ، مردم نگاری و باستان شناسیغار دوپنیسا
  • مدرسه فنی و حرفه ای
  • مسجد هزیر بیگ
  • حمام بیض

جمعیت قرقلرایلی

جمعیت استان قرقلرایلی بیشتر از ۳۵۱ هزار نفر و مساحت آن، ۶٫۵ هراز کیلومتر مربع برآورد شده است. اغلب ساکنان این استان را مسلمانان تشکیل می‌دهند که خود به دو مذهب سنی و شیعه تقسیم می‌شود. زبان مردم قرقلرایلی، ترکی است.

 


شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود :

۰ تا ۱۰۰ ترکیه 

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

 

 

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *