ترکیه ناحیه مرمره شهر بورسا

ترکیه ناحیه مرمره شهر بورسا

ترکیه ناحیه مرمره شهر بورسا ۲۰۲۱-۲۰۲۲

ترکیه ناحیه مرمره شهر بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه است و در جنوب شرقی دریای مرمره قرار دارد شهری صنعتی است و کارخانه های اتومبیل سازی توفاش ، کارسان و اویاک-رنو در آن فعالیت دارند. در عین حال به خاطر شمار زیاد پارک و فضای سبز در این شهر، این شهر را  بورسای سبز می‌نامند. کوه اولوداغ فضای این شهر را احاطه کرده ‌است.

شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود :

۰ تا ۱۰۰ ترکیه 

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com


جاذبه های شهر بورسا

شهر بورسا در ترکیه به مراکز خرید و بازارهای متنوعش مشهور است. همچنین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی که از زمان حکومت عثمانی تا به امروز باقی مانده سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های شهر بورسا در زمستان است که فرصتی فوق العاده است برای ورزش اسکی، اسکی بازان زیادی به این شهر می‌روند و در پیست اسکی الوداغ در شمال شهر بورسا به ورزش می‌پردازند.

جغرافیا شهر بورسا

مساحت شهر بورسا در ترکیه حدود ۲۲۵٫۹۳۵ هکتار است. بورسا در شبه جزیره آناتولی در شمال غربی و جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده است.  جمعیت شهر بورسا ۲٫۸۴۲٫۰۰۰ نفر است، به همین دلیل از آن به عنوان چهارمین استان پر جمعیت ترکیه یاد می‌شود. اکثر شهرهای بورسا سرسبز  و دارای پوشش گیاهی گسترده می‌باشد، از همین رو به شهر بورسا در ترکیه (شهر سبز) می گویند.

سوغات

ابریشم یکی از مهم ترین صنایع دستی شهر بورسا در ترکیه است . برای تهیه ابریشم می توانید به بازار ابریشم فروش ها بروید. این بازار در محله هان کوزا در شهر بورسا واقع می باشد. بازار هان کوزا در سال ۱۴۹۱ تاسیس شده است، ساعات کاری این بازار ۸ صبح تا ۸ شب می باشد. بیرون از بازار کافه های متعددی وجود دارد که بعد از خرید ابریشم می توانید آنجا استراحت کنید.

فستیوال ها

یک جشنواره‌ی بین المللی در شهر بورسا وجود دارد که دارای قدمت ۵۰ ساله است. این رویداد که معروف به نمایش سایه هاکیوات و کاراگوز(Hacivat and Karagoz) است، از سال ۱۹۶۲ در ماه‌های جون و جولای در این شهر برگزار می‌شود. تهیه بلیط این جشنواره در مرکز فرهنگی طیاره انجام می شود.

ترکیه ناحیه مرمره شهر بورسا


بایدها و نبایدها در شهر  بورسا

  • پول نقد در مراکز شلوغ همراه خودتان نداشته باشید.
  • هزینه تاکسی در ترکیه بالاست حدالامکان از تاکسی در این شهر استفاده نکنید.
  • زمانی که مردم ترکیه به رسم آداب و رسوم خودشان شما را دعوت به چای یا غذا کردند با گذاشتن دست راست بر روی سینه خود به نشان احترام می توانید دعوت آنها را رد کنید.
  • داشتن روسری بر روی سر و همچنین پوشش کامل بدن هنگام بازدید از مساجد این کشور الزامی است.

مسجد جامع بورسا

یک مسجد قدیمی در شهر بورسا است که به سبک سلجوقیان توسط سلطان  عثمانی دستور ساختش داده شده است. این مسجد بین سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ میلادی ساخت به طول انجامیده و دارای ۲۰ گنبد و ۲ مناره است.

درخت قدیمی اینکایا 

یکی از دیدنی ترین درخت های بورسا که تبدیل به یک جاذبه دیدنی شده در محله اویوک جی نا در شمال این شهر است. درخت اینکایا قدیمی ترین درخت چنار شهر بورسا است.

آبشار saitabat

آبشاری فوق العاده زیبا در دامنه کوه اولداغ که در ۱۲ کیلومتری بورسا به ارتفاع ۳ فوت جلوه زیبایی را به شهر بورسا داده است.

روستای قدیمی جومالی کیزیک

روستای Cumalikizik یکی از روستای قدیمی شهر بورسا در کشور ترکیه می باشد، که بیش از ۷۰۰ ساله پیش تاسیس شده است. این روستا در شرق شهر بورسا و دامنه های شمالی کوه Uludag واقع است و نام آن جومالی کیزیک Cumalikizik بوده و توانسته فرهنگ، سنن، آداب و رسوم و شیوه معماری و زندگی افراد در اوایل دوران حکومت عثمانی تا به کنون را به خوبی حفظ کند.

از جمله فعالیت هایی که می توانید در این روستا داشته باشید به شرح زیر است:

قدم زدن در کوچه های باریک و سنگفرش شده در روستای جومالی کیزیک و تماشای معماری قدیمی آن
استفاده از خوراکی های خوشمزه ای که در کافه ها و رستوران های سنتی و قدیمی روستاها
بازدید از مسجد چوبی و قدیمی روستا و چشمه زکیه خاتون
بازدید از حمام قدیمی روستای جومالی کیزیک
بازدید از مزار چند صد ساله نزدیک روستا با سنگ قبرهای زیبا و قدیمی و خاص


شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود :

۰ تا ۱۰۰ ترکیه 

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *