ترکیه ناحیه اژه شهر کوتاهیه

ترکیه ناحیه اژه شهر کوتاهیه

ترکیه ناحیه اژه شهر کوتاهیه ۲۰۲۱-۲۰۲۲

ترکیه ناحیه اژه شهر کوتاهیه شهری در غرب ترکیه در حدود 564294  نفر جمعیت  در رودخانه پورسوک ، در 969 متر از سطح دریا واقع شده است. این مرکز پایتخت استان كتاهیه است . کوتاهیا دارای مناطق وسیعی از دامنه های آرام با زمین های کشاورزی است که در پشته کوه های بلند به شمال و غرب اوج می گیرد.

تاریخ شهر کوتاهیه

جهان باستان كوتاهیه امروزی را كوتاهیوم می شناخت گفته مورخ قرن ششم ، جان ملالا ، كوروش پانوپولیس كه مقدمه شهر قسطنطنیه بود ، توسط امپراتور تئودوسیوس دوم به عنوان اسقف به آنجا فرستاده شد.

در زمان سلطنت امپراتور بیزانس جوستینین اول ، این شهر با دو دیوار و ارگ تقویت شد.استحکامات این شهر و مناطق اطراف آن که برای امنیت و رونق اقتصادی منطقه بسیار حیاتی بودند ، از دوران عثمانی از دوران باستان ساخته و از نو ساخته شد.


اقتصاد شهر کوتاهیه

گردشگری تاریخ اقتصادی مهم شهر است.صنایع کصنایع تاهیه دارای سنتهای دیرینه بوده و به دوران باستان باز می گردد. كتاهيه به خاطر محصولات کوره خود مانند کاشی و سفال که از لعاب و چند رنگ است مشهور است.  صنایع مدرن پالایش قند ، برنزه کردن ، پردازش نیترات و محصولات مختلف صنعت کشاورزی محلی غلات ، میوه ها و چغندر قند تولید می کند.

صنایع دستی شهر کوتاهیه

این شهر برخی از ویرانه های باستانی ، یک قلعه و کلیسای بیزانس را حفظ می کند. در اواخر قرنهای متمادی ، كاتاهیه به دلیل ظروف سفالی ترکیه مشهور شده است ، كه نمونه های خوبی از آن در پایتخت ملی دیده می شود. موزه كوتاهیه مجموعه ای زیبا از آثار هنری و آثار فرهنگی از منطقه را در خود جای داده است.


شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود :

۰ تا ۱۰۰ ترکیه 

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *