ترکیه ناحیه آناتولی شرقی شهر ایغدیر

ترکیه ناحیه آناتولی شرقی شهر ایغدیر

ترکیه ناحیه آناتولی شرقی شهر ایغدیر ۲۰۲۱-۲۰۲۲

ترکیه ناحیه آناتولی شرقی شهر ایغدیر, ایغدیر شهری است در کشور ترکیه که مرکز آن ایغدیر می باشد. بیشتر اهالی این شهر را آذربایجانی ها تشکیل می‌دهند و ما بقی را کردها و ترکهای آناتولی شرقی .سنان اوغان آذربایجانی نماینده این شهر, در مجلس ملی ترکیه می باشد. پس از جدایی از ایران این شهر مدتی تحت فرمانروایی استان ارمنستان و مدتی گرجستان روسیه قرار داشت.جشن بهاری نوروز که در ایران رسمی است به صورت گسترده‌ای در این شهر جشن گرفته می‌شود.

شهرستان های استان ایغدیر

  • ایغدیر 
  • توزلوجا

سمبل استان ایغدیر 

لک لک های سفید به دلیل آب و هوا و شرایط راحت تامین غذا در دره ارس ترکیه ناحیه آناتونی شرقی شهر ایغدیر, این منطقه را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب کرده و سمبل این شهر شده اند. لک‌ لک‌ها در تمام روستاها، کناره جاده و تمام مناطق دره ارس زندگی می کنند و زیبایی خاصی به منطقه می بخشند. لک ‌لک‌‎‌ ها سمبل ایغدیر و نخجوان شده اند و مجسمه آن  در میادین شهر ساخته شده است.این پرندگان زیبا بر روی بام‎‌ ها، منابع آب و تیرهای برق لانه کرده اند.

کشاورزی ایغدیر 

ترکیه ناحیه آناتونی شرقی شهر ایغدیر, که قبلاً یک توقفگاه  مهم در مسیرهای کاروانی بود ، اقتصادش عمدتا مبتنی بر کشاورزی است. دشت آبیاری شده توسط رود ارس یکی از مهمترین مناطق تولید رویشی در منطقه شرقی آناتولی است.در این باغات درختان زردآلو و سیب وجود دارد. این ناحیه , برای کشاورزی مناسب است و انواع میوه ها و سبزیجات مانند چغندر قند ، پنبه ، هندوانه و گوجه فرنگی پرورش داده می شود. 

دامداری ایغدیر 

در ایغدیر , تعداد زیادی گوسفند برای تجارت دام پرورش می یابد. بنابراین ، پرورش گوسفند اولین و دامپروری طرح دوم است. گله گوسفندها در تابستان به تالابهای مرتفع چرانیده می شوند. پس از گسترده شدن تولید چغندر قند ، پرورش گاو توسعه یافت. پنیر کره و لبنیات نیز  در این شهر تولید می شود.

صنعت و معدن ایغدبر 

  • نیروگاه برق آبی کیت
  • سنگ سوراخ شده و اسفنجی 

اقلیم ایغدیر

زمستان های دشت نسبت به فلات ارزروم-کارس نرمتر است ، در حالی که تابستان ها طولانی تر و گرم تر هستند. در شهر دمای هوا تا زمستان تا -30 درجه سانتیگراد و در تابستان بیش از 41 درجه سانتی گراد مشاهده می شود.  زیرا ترکیه یکی از کمترین میزان بارندگی را دارد. این واقعیت که دارای آب و هوای نیمه خشک است باعث شده است پوشش گیاهی استپی داشته باشد ، که پوشش گیاهی معمولی آناتولی شرقی است. این منطقه از نظر جنگل یکی از فقیرترین مناطق کشور است. 

 


شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود :

۰ تا ۱۰۰ ترکیه 

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *