ترکیه ناحیه آناتولی شرقی شهر قارص

ترکیه ناحیه آناتولی شرقی شهر قارص

ترکیه ناحیه آناتولی شرقی شهر قارص ۲۰۲۱-۲۰۲۲

ترکیه ناحیه آناتولی شرقی شهر قارص , شهری است در شمال شرقی کشور ترکیه که مرکز آن  نیز قارص می باشد .شهر قارص پیش از این مرکز شهرستان  سنجق از استان ارزروم بود. بیشتر جمعیت این شهر را ترک های آذری تشکیل می دهند , ولی اقلیتی از ترک های آناتولی , کردها، ترکمن‌ها و ارمنی‌ها نیز در این شهر زندگی می‌کنند . بیشتر آذری های استان قارص از تراکمه و قره پاپاق ها هستند.  شهر باستانی آنی واقع در استان قارص ترکیه در فهرست میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد «یونسکو» به ثبت رسیده است .

شهرستان های قارص 

  • اکیاکا
  • ساری قمیش
  • قارص
  • کاقیزمان

زیبایی های طبیعی قارص ترکیه

شهرستان ساری‌ قامیش در استان قارص در ترکیه به گیاهان و حشراتی مانند سنجاقک ها، پروانه ها، حیوانات وحشی و گل‌های رنگارنگ مشهور است. این شهرستان در ارتفاع 2 تا 2600 متری واقع و از جنگل‌های کاج پوشیده شده است.

شهر باستانی آنی در استان قارص واقع در مرز ترکیه-ارمنستان مورد استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. شهر باستانی آنی استان قارص واقع در مرز ترکیه با ارمنستان که در سال‌های 961-1045 میلادی پایتخت خاندان باگراتونی بوده و در سده 11 و 12 میلادی آثار زیادی از تمدن اسلامی در آنجا ساخته شد در 15 جولای 2016 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

 


شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود :

۰ تا ۱۰۰ ترکیه 

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *