ترکیه ناحیه آناتولی جنوب شرقی باتمان

ترکیه ناحیه آناتولی جنوب شرقی باتمان

ترکیه ناحیه آناتولی جنوب شرقی باتمان ۲۰۲۱-۲۰۲۲

ترکیه ناحیه آناتولی جنوب شرقی باتمان ,  باتمان شهری است واقع در آناتولی جنوب شرقی ترکیه. شهر در فلاتی در نزدیکی محل تلاقی دو رود بتمن و دجله قرار دارد. این شهر در اصل یک دهکده‌ی کوچک با جمعیتی سه هزار نفری بوده است. کشف روغن در اطراف این دهکده در دهه‌ی ۱۹۴۰ خیلی زود سبب پیشرفت آن شد و در طی چندین دهه جمعیت آن را افزایش داد.

تاریخچه باتمان

باتمان در گذشته لوچ نام داشت که در سال ۱۹۵۷، پس از آنکه رودی با این نام در کنار آن جاری شد، دهکده به نام باتمان تغییر نام پیدا کرد.رودخانه‌ی بتمن در تمامی دوران‌ها با این نام شناخته نمی‌شده است، در روزگاران قدیم و در میان مردم سریانی که در آن منطقه زندگی می‌کردند با نام کالات به معنای عروس خوانده می‌شد. این اسم در زبان یونانی با عنوان نیمفیوس ترجمه می‌شود. به نظر می‌رسد که این نام شکل مخفف شده یا نمونه‌ی درهم ریخته از کلمه‌ی باتی رامان  باشد که نام کوهی در نزدیکی آن است. باتی در زبان ترکی به معنای غرب و رامان در زبان کردی به معنای شادی است. اما شاید این نام فرم دیگری از کلمه‌ی راهمان باشد به معنای خدا.

جاذبه ها باتمان

شهرستان حسن کیف واقع در استان باتمان ترکیه که به نام <شهر غارها >معروف است، با قدمت۱۲ هزار ساله از دیدنی های این استان می باشد. 

 


شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود :

۰ تا ۱۰۰ ترکیه

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *