اماکن تاریخی شهر وان 2021

اماکن تاریخی شهر وان 2021

اماکن تاریخی شهر وان 2021

اماکن تاریخی شهر وان 2021، با عرض سلام و احترام. وان بزرگترین شهر در شرق ترکیه است که از شمال و غرب به دریاچه وان، از شرق به کوه های مرتفع سیاه کوه و ارک و از جنوب به کوه آرتوس چسبیده است. گربه های سفید پشمالوی وان که یک چشم آنها آبی و دیگری زرد رنگ است بسیار معروف و پر طرفدار می باشد. 

دریاچه وان 

همچنین وان نام دریاچه ای است که شهر وان در شرق آن قرار دارد. این دریاچه زیبا به دلیل داشتن حجم زیادی از املاح به رنگ آبی تیره است که علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده. در ادامه با معرفی اماکن تاریخی شهر وان 2021  همراه شما هستیم و قصد داریم شما را برای بازدید از این شهر زیبا آماده کنیم.

اماکن تاریخی شهر وان 2021

قلعه وان 

قلعه وان (ارگ وان) قلعه ای است بر فراز کوه های ساحل شرقی دریاچه وان. این قلعه به شکل مخروطی و دیوارهای عظیم سر به فلک کشیده در این منطقه می درخشد. این استحکامات سنگی عظیم در زمان پادشاهی اوراتور در قرن 7 تا 9 میلادی ساخته شده. قسمتهای پایینی دیوارهای ارگ وان از بازالت بدون گل ساخته شده است ، در حالی که بقیه از آجرهای گلی ساخته شده است. از چنین قلعه هایی به جای دفاع در برابر ارتش های خارجی ، برای کنترل منطقه استفاده می شد.

اماکن تاریخی شهر وان 2021

موزه وان 

بدون شک موزه شهری با قدمت 5000 سال پیش از میلاد، مکانی شگفت است. اشیای موجود در موزه مربوط به دوران اوراتور و عثمانی است. 33749 قطعه در مجموع با 14568 آثار باستان شناسی در سالن باستان شناسی شامل: ابزارهای استخوانی، نمونه هایی از سرامیک متعلق به فرهنگ هزاره سوم و سرامیک های تزئین شده از هزاره دوم. 920 قطعه و آثار مربوط به قوم شناسی شامل: 17806 سکه، 3 عدد لوح، 338 مهر و موم و 114 نسخه خطی. زیور آلات، جعبه های تنباکو، گردنبند و…

همچنین …

سنگ قبرهایی به شکل گوسفند و قوچ مربوط به دوران آق قویونلو و قرا قویونلو در بخش شرقی موزه و در باغ به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این قسمت مجسمه ای از پیروزی اوراتور و خدای اورارتور دیده می شود.

اماکن تاریخی شهر وان 2021

قلعه هوساپ

قلعه هوساپ از محبوب ترین جاذبه های شهر وان واقع در روستای Güzelsu در 50 کیلومتری شهر وان قرار دارد. هوساپ به معنی  قلعه‌ی آب خوش یا قلعه آب زیبا است. قدمت این قلعه به دوران عثمانیان و سال 1643 میلادی و به سبک معماری عثمانی است.  قلعه هوساب بر روی یک صخره در ساحل شمالی رودخانه هوساب واقع شده است. قلعه هوساپ از یک بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است، دیوارهای قلعه به شمال و غرب کشیده شده‌اند تا بتواند از حریم روستا محافظت کند و حدود سی خانه و یک مسجد در محوطه آن باقی مانده که با چهل برج محافظت می‌شده است.

اماکن تاریخی شهر وان 2021

شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود 

۰ تا ۱۰۰ ترکیه

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turk eymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *