اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021

اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021

اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021

اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021، با عرض سلام و احترام. ملطیه شهری در ترکیه، در غرب فرات، در سرزمینی هموار در کوه پایه های توروس قرار دارد. این شهر که رومیان آن را ملیتین (Melitene) می نامند در زمان های قدیم از مهمترین قلعه های مرزی مسلمین در مقابل رومیان بوده است. آب و هوایی سرد دارد و دارای میوه های بسیار است. زرد آلو و لواشک این شهر شهرت زیادی دارد. در ادامه با معرفی اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021 همراه ما باشید.

اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021

دره لونت

خانه ای که به شکل سنگ ها شکل گرفته است که به 65 میلیون سال پیش بر می گردد. این قلعه مربوط به عصر نئولیت است که یکی از شگفتی های زمین شناسی محسوب می شود. در این دره عرشه ای شیشه ای وجود دارد که برای بازدید از منظره ای شگفت به شما پیشنهاد می کنیم. 

اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021

ویرانه های اصلان تپه 

این مکان مربوط به 4000 سال قبل از میلاد مسیح است که مرکز فعالیت های سیاسی و اقتصادی ملطیه بوده است از آنجا که پایتخت یک دولت اولیه بود، در هزاره اول قبل از میلاد، پایتخت حکومت نئو هتیتی شد. این سایت باستان ‌شناسی در سال 2014 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021

مسجد جامع باتال قاضی ( مسجد اولو)

این بنای تاریخی تنها مسجد باقی مانده در ابعاد 55×34 است که مربوط به سال 1224می باشد. این مسجد یکی از نمونه های مهم معماری دوره سلجوقی است. این مسجد توسط کیقباد، آجری کاری های یعقوب بن ابوبکر المالاتی، کارهای خطی احمد بن یوکوب و قطعات سنگی استاد حسین البنا ساخته شده است.

اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021

کاروانسرای مصطفی پاشا اسلحه دار

این بنای تاریخی مربوط به سال 1636 است که توسط مصطفی پاشا ساخته شده است. معماری این بنا یک مستطیل 76×68 متر است دارای یک سالن بزرگ با گنبدهای پوشانده شده .

دارای حیاطی بزرگ است که دور تا دور آن حیاط خلوت احاطه شده.

اماکن تاریخی شهر ملطیه 2021

شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود 

۰ تا ۱۰۰ ترکیه

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *