اماکن تاریخی شهر قونیه 2021

اماکن تاریخی شهر قونیه 2021

اماکن تاریخی شهر قونیه 2021، با عرض سلام و احترام. در این مقاله همراه شما خواهیم بود با معرفی اماکن تاریخی شهر قونیه 2021 . قونیه هفتمین شهر پر جمعیت ترکیه واقع در حاشیه جنوب غربی فلات آناتولی مرکزی است. منطقه قونیه از هزاره سوم قبل از میلاد سکونت داشته است.پس از جنگ استقلال ترکیه این شهر بخشی از جمهوری مدرن ترکیه شد. با سپاس از اینکه در ادامه همراه ما هستید…

اماکن تاریخی شهر قونیه 2021

موزه مولانا
موزه مولانا (به ترکی: Mevlânâ Müzesi) ، واقع در قونیه ، ترکیه ، آرامگاه جلال الدین محمد رومی ، عارف صوفی است. سلطان علا الدین کیقوباد ، سلطان سلجوقی که مولانا را به قونیه دعوت کرده بود ، باغ گل رز خود را به عنوان مکانی مناسب برای دفن پدر مولانا ، بها ‘الدین ولد، و هنگامی که مولانا در 17 دسامبر 1273 درگذشت او را در کنار پدرش به خاک سپردند. گنبد مخروطی پوشیده از فانوس فیروزه ای است.
اماکن تاریخی شهر قونیه 2021
یکی از اتاق Tilavet از طریق در نقره ای ساخته شده. در سمت چپ شش تابوت در ردیف های سه نفر از دراویش (خطای هراسان) قرار دارد که مولانا و خانواده اش را از بلخ همراهی کرد. در مقابل آنها بر روی یک سکوی برجسته ، پوشیده شده توسط دو گنبد ، سنافت های متعلق به فرزندان خانواده مولانا (همسر و فرزندان) و برخی از اعضای عالی رتبه نظم مولوی ایستاده اند. سارکوفاژ Mevlâna در زیر گنبد سبز واقع شده است. روکش آن با روکش گلدوزی شده است که با آیات قرآن به طلا دوزی شده است. طعمه چوبی مولانا مربوط به قرن 12 است و اکنون بر فراز قبر پدرش قرار دارد. این یک شاهکار منبت کاری سلجوقی است.
اماکن تاریخی شهر قونیه 2021
روستای sille

Sille Subaşı دهکده ای کوچک در ترکیه ، در نزدیکی شهر قونیه است. یکی از معدود روستاهایی بود که تا سال 1922 به زبان یونانیصحبت می شد. در آن یونانیانی زندگی می کردند که بیش از 800 سال در آنجا با همزیستی مسالمت آمیز با ترکهای نزدیک قونیه زندگی می کردند. مولانا از ترکان خواست که هرگز به یونانیان دهکده آسیب نرسانند و وظیفه تمیز کردن مقبره خود را به دهیاران یونانی محول کرد. ترکها به دستور او احترام می گذاشتند.در مبادلات جمعیتی بین یونان و ترکیه (1923) ، ترکیه و یونان تصمیم گرفتند جمعیت را بر اساس دین مبادله کنند. پس از سال 1924 ، تمام مردم یونان روستا را ترک کرده بودند.

اماکن تاریخی شهر قونیه 2021

منار مدرس (Ince Minaret Medrese)
مدرسه ای اسلامی مربوط به قرن سیزدهم است که اکنون موزه هنرهای سنگ و چوب را در خود جای داده است. گنبد سرپوشیده آن در مرکز حیاط و مناره بسیار آراسته می باشد. Medrese Ince Minaret در نزدیکی مرکز قدیمی حکومت سلجوقیان ، در پایین تپه ارگ ​​در قونیه ساخته شده است. از معماری اسلامی قرون وسطایی ، ادغام مسجد در طرح معماری Medrese گواه بسیاری از اهداف مجموعه به عنوان یک مکان مذهبی و عبادی است. نمای خارجی مجموعه از سنگ تراش خورده ، دیوارهای جانبی بیرونی آن از قلوه سنگ و سنگ ساخته شده است و قسمت داخلی آن از آجر برای اهداف ساختاری و تزئینی استفاده می کند. استفاده از تزئینات آجری به دلیل ارتباط با معماری آجری آناتولی از ویژگی های مشترک بناهای سلجوقی بود.
اماکن تاریخی شهر قونیه 2021
مدرسه کاراتای 

این مدرسه در سال 1251 توسط امیر شهر سلاالدین کاراتای و در خدمت سلطان سلجوقی در قونیه ترکیه ساخته شده. از سال 1955 ، این مکان به عنوان موزه ای که کاشی های سلجوقی در آن متحد می شوند ، عمل می کند ، در حالی که آثار با سنگ یا چوب در مدرسه مناره اینس ، همچنین در قونیه به نمایش گذاشته می شوند. مجموعه موزه کاراتای به ویژه با یافته های جمع آوری شده از دهه 1970 در اقامتگاه تابستانی سلطنتی کاخ کوبادآباد در ساحل دریاچه بیشهیر ، در هشتاد مایلی قونیه به غرب ، غنی شد.

اماکن تاریخی شهر قونیه 2021

موزه باستان شناسی قونیه 

این موزه یک موزه باستان شناسی دولتی است که در سال 1901 تأسیس شد. نمایشگاه ها مربوط به دوره های نوسنگی ، عصر مفرغ، عصر آهن ، دوره های کلاسیک ، هلنیستی ، رومی و بیزانس است. مصنوعات از ظروف سرامیکی ، ظروف سنگی و برنزی ، زیور آلات و کتیبه ها تشکیل شده است.نمایش برجسته ای از یک طعمه مرمری قرن 3 قبل از میلاد با حوادث مجسمه سازی مفصل که زندگی هرکول را به تصویر می کشد. در حیاط بیرونی باز موزه ، تعدادی مجسمه کوچک ، سارکوفاژی ، سر ستون و نقاشی خط وجود دارد.

اماکن تاریخی شهر قونیه 2021

مسجد و مقبره شمس تبریزی

مسجد شمس که در میان مردم قونیه به شمس مکامه معروف است در قرن 13 میلادی، در سال 1520 به دستور امیر اسحاک بِی در قونیه ساخته شد.مقبره ای که در مسجد وجود دارد به شکل ایوانی است و در امتداد یک طاق چوبی بورسا که با هنر و کار قلم مزین شده به مسجد متصل می‌گردد. مقبره شمس تبریزی سنگی و سقف آن مخروطی شکل است. در زیر تابوت مقبره شمس تبریزی انبار مومیایی قرار دارد.

 

اماکن تاریخی شهر قونیه 2021

تپه علا الدین

این بنا اصلی ترین بنای ارگ قونیه ترکیه محسوب می شود. این ساختمان به عنوان “مسجد تاج و تخت” برای سلاطین سلجوقی روم خدمت کرده و حاوی مقبره سلسله ای است. این بنا در مراحل بین اواسط قرن 12 و اواسط قرن 13 ساخته شده است. هر دو ارگ و مسجد نام سلطان علاالدین کیقوباد اول (Alâeddin Tepesi و Alâeddin Camii) را دارند. قسمت مقبره مسجد شامل دو برج آرامگاه است. در شمال دیوار قبله و در جنوب دو برج آرامگاهی گنبدی قرار دارد که منطقه محراب را پوشانده است.

 

اماکن تاریخی شهر قونیه 2021

شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود 

۰ تا ۱۰۰ ترکیه

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turk eymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *