اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022، با عرض سلام و احترام. در این مقاله همراه شما هستیم با معرفی اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022. هدف از اطلاع رسانی و معرفی این مناطق این است آگاهی و شناخت اولیه ای برای شما عزیزان فراهم کنیم تا از نزدیک شاهد این زیبایی های تاریخی باشید و مناطقی که به عنوان مهد تاریخی محسوب می شوند را بیشتر بشناسید. با سپاس از قدردانی شما همراهان همیشگی.

شهر ترابزون

ترابزون شهری در سواحل دریای سیاه، در شمال شرقی ترکیه و واقع در جاده تاریخی ابریشم است. ترابزون به دلیل بقایای تاریخی فراوان و چشم اندازهای طبیعی زیبا ، یکی از مهمترین مناطق منطقه دریای سیاه است. در این شهر چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد ، از صومعه ها گرفته تا روستاهای کوهستانی و همچنین قلعه ها گرفته تا کلیساها ، که هنوز توسط بسیاری از گردشگران یافت نشده است.

اماکن تاریخی ترابزون

قلعه ترابزون (Walls of Trabzon)

قلعه ترابزون، مجموعه ای از دیوارهای دفاعی است که شمال شرقی ترکیه را احاطه کرده است. دیوارها از روی تپه ای در پشت شهر قدیمی تا ساحل دریای سیاه کشیده شده اند و در پایه های مربوط به دوران روم با سنگ های تراش خورده از بناهای قبلی ساخته شده اند. دیوارهای قلعه از قسمتهای دیگر بالاتر است. در جنوب با دیوارها و برج های بلندتر و ضخیم تر ، مستحکم شده است. در دوره رومیان قناتی ساخته شد تا منبع آب شیرین شهر فوقانی را تأمین کند.

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

صومعه سوملا (Sumela Manastırı)

مطمئناً یکی از مهمترین مکانهای دیدنی ترابزون ، صومعه Somla از لحاظ ساختاری بسیار شگفت انگیز است ، زیرا درست در یک صخره شیب دار مشرف به مناظر زیبا قرار دارد. این ساختار و زیبایی بی نظیر نظر هر گردشگری را جلب می کند. 

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

صومعه وازلون (Vazelon Manastırı)

مورخان معتقدند که پول از صومعه Vazelon که در سال 270 میلادی ساخته شد، به ساخت بنای صومعه Somla پرداخت شد. قبلاً ثروتمند ترین صومعه ارتدکس یونان در منطقه بود و نقاشی های دیواری و زیبایی شناسی را به نمایش می گذاشت و صحنه هایی از آخرین قضاوت را به تصویر می کشید. پس از سو استفاده های مکرر توسط در سال 1922 به طور کامل تخریب شد ، و ویرانه های آن باقی ماند که هنوز هم جذاب است.

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

قصر و موزه آتاتورک (Atatürk Müzesi)

این عمارت زیبا توسط یک هنرمند و معمار معروف ایتالیایی طراحی شده است. عمارت به جهت اقامت خود مصطفی کمال آتاتورک در سال 1824 به عنوان یک خانه تابستانی ساخته شد.

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

شهر سینوپ

سینوپ شهری واقع در ترکیه و در مجاورت دریای سیاه است. سینوپ در یک دماغه در باریک ترین نقطه دریای سیاه واقع شده است. دو بندر دارد و در امتداد ساحل جنوبی دریای سیاه ، نزدیک کوتاهترین گذرگاه به کریمه واقع شده است. این منطقه دارای زمینی کوهستانی و سرسبز است که به دلیل داشتن چوب شهرت زیادی دارد. 

اماکن تاریخی سینوپ

سنگر پاشا (Paşa Tabyası)

 سنگری ساحلی، یک استحکامات نیم دایره، واقع در جنوب شرقی شبه جزیره سینوپ است. این بنا برای محافظت از شهر در برابر حملاتی که در طی جنگ روسیه و ترکیه (جنگ کریمه) از دریای سیاه وارد می شود، ساخته شده است. این باتری توپخانه ای شامل یازده توپ، زرادخانه و زیرزمین است. امروزه از آن به عنوان محلی برای تفرجگاه استفاده می شود. 

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

تونل آب تاریخی

یک کانال آبرسانی زیرزمینی باستانی واقع در Sülüklü Göl (به معنای واقعی کلمه: دریاچه زالو) است. طول آن 230 متر است و دارای فاصله 1.50 متری می باشد. شافت تهویه استوانه ای با ارتفاع 20-30 متر با قطر 1.50 متری در این مکان وجود دارد. 

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

کلیسای بالاتلار(Balatlar Kilisesi)

بالاتلار کلیسایی ویران شده از دوره امپراتوری بیزانس است. این بنا تا حدی حفظ شده است زیرا فقط طاق نمازخانه در وضعیت آسیب ندیده است در حالی که دیگر قسمتهای کلیسا دیگر سقفی ندارند. نقاشی های دیواری روی سقف نمازخانه و دیوارهای شبستان هنوز سالم است.

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

قلعه سینوپ (Sinop Kalesi)

قلعه سینوپ استحکامی است که در اطراف شبه جزیره و ایستگاه سینوپ واقع شده است. این بنا توسط مهاجران میلتوس در قرن 8 قبل از میلاد ساخته شده است. و بارها و بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. 

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

فانوس دریایی اینجه بورون (Inceburun Lighthouse)

فانوس دریایی اینجه بورون، برج سفید و عظیمی است که در شمالی ترین نقطه کشور ترکیه قرار دارد. این واسط از اواسط قرن 19 میلادی هم نشانگر راه کشتی ها بوده است. هم اکنون نیز بهترین و بی نظیر ترین دید دریای سیاه را فراهم می کند.

اماکن تاریخی شهر ترابزون و سینوپ 2021-2022

شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود 

۰ تا ۱۰۰ ترکیه

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *