اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021، با عرض سلام و احترام. ارزروم شهری در شرق آناتولی است. این مکان به صورت کوهی با فاصله 1900 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، به همین منظور از امکانات متنوع  ورزشهای زمستانی برخوردار است. این شهر از عقاب سلجوقی آناتولی دو سر به عنوان نشان خود استفاده می کند ، نقشی که در دوره قرون وسطی نمادی رایج در سراسر آناتولی و بالکان بود. 

در ادامه …

یکی از بزرگترین دانشگاههای ترکیه که بیش از چهل هزار دانشجو دارد در این شهر قرار دارد. با معرفی اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021 همراه ما باشید.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

مدرسه مناره دو قلو (Çifte Minareli Medrese)

این مکان یک بنای معماری از اواخر دوره سلجوقیان در شهر ارزروم ترکیه است که به منظور مدرسه الهیاتی ساخته شده بود. ورودی شرقی مدرسه و نمای سنگی عظیم سنگ تراشی آجر و کاشی با دو مناره قابل توجه است. جلو ، وسط دو مناره ، درگاه ها و پنجره ها در دو طرف با برج های گوشه ای تشکیل شده اند. در هر طرف ورودی تابلویی قرار دارد. سمت راست با عقابی دو سر تزئین شده است.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

پل چوباننده (Çobandede Köprüsü)

این پل تاریخی در شرق استان ارزروم و در نقطه ای قرار دارد که دو شاخه رود ارس به هم می پیوندند. مصالح ساختمانی از سنگ تراش خورده با سه رنگ مختلف (سیاه ، قرمز و خاکستری) ساخته شده است. طول کلی پل 130 متر است. در طرح اولیه این پل هفت قوس داشت. اما یکی از طاقها اکنون در زیر زمین مدفون شده است.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

مسجد لالا مصطفی پاشا(Lala Mustafa Pasha)

او یک ژنرال عثمانی و بوسنیایی و وزیر بزرگ از سانجاک بوسنی بود. “لالا” با افتخار به معنای “مربی سلطان” است. او معلم فرزندان سلطان سلیمان با شکوه بود.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

سه مقبره (Üç Kümbetle)

این  بناها با ظاهری مخروطی سه آرامگاه واقع در ارزروم ترکیه هستند. دو مورد از آنها که دارای 12 وجه هستند مربوط به قرن 14. و مورد دیگر دارای 8 وجه که مربوط به قرن 11 می باشد.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

موزه آتاترک (Erzurum – Atatürk Museum)

این عمارت که توسط یک مرد ثروتمند ساخته شد در ابتدا به عنوان کنسولگری آلمان مورد استفاده قرار می گرفت. این عمارت زمانی از اهمیت تاریخی خود بهره مند شد که آتاترک در آنجا مستقر شد. پس از اعلام جمهوری ، هنگامی که آتاتورک در 13 سپتامبر 1924 دوباره وارد ارزروم شد ، شهردار ناظف بیگ ، به نمایندگی از شهر ، کلید طلای شهر ساخته شده توسط یک جواهر و عنوان عمارت را به او اهدا کرد. پس از مرگ آتاتورک ، این عمارت توسط خواهرش Makbule Boysan به ارث رسید. ساختمان متشکل از یک زیرزمین ، دو طبقه و یک اتاق زیر شیروانی مرمت شده و در تاریخ 3 اکتبر 1984 به عنوان موزه آتاتورک در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

کاروانسرای رستم پاشا (Rüstem Pasha Caravanserai)

کاروانسرای روستم پاشا در خیابان مندرس در محله Fevziye در منطقه یاکوتیه ارزروم ، شرق ترکیه واقع شده است. این بنا توسط رستم پاشا دولت مرد عثمانی بنا شد.این مکان به صورت 24 ساعته به مسافران خدمات رسانی می کرد. این خانه شامل یک مهمانسرا ، 32 اتاق، یک مسجد کوچک ، مکان های استراحت ، مغازه ها ، اصطبل هایی برای نگهداری شتر ، الاغ ، گاو ، گاومیش و اسب بود. روی کتیبه بالای دروازه ورودی به دلیل موقعیت ارزروم به عنوان یک شهر مرزی در آن زمان چنین نوشته شده است: “این یک پست مرزی است”.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

قلعه ارزروم (Erzurum Kalesi)

این قلعه در بالای تپه ای در مرکز شهر به همین نام استان ارزروم در ترکیه  واقع شده است. قلعه فعلی در سال 415 میلادی تحت سلطنت امپراتور بیزانس تئودوسیوس دوم ساخته شد. قلعه ارزروم که به دیوارهای سابق شهر متصل شده است ، از گوشه شمال شرقی دفاع شهر محافظت می کند. این مجهز به 8 برج ساخته شده از سنگ آهک بود. در حال حاضر قلعه از یک قلعه داخلی و یک حیاط بیرونی تشکیل شده است. از قلعه ارزروم با پرداخت هزینه ای اندک می توان بازدید کرد. یک قلعه زیبا اگرچه داخل آن چیزهای دیدنی وجود ندارد. اما می توانید برای تماشای چشم اندازهای عالی از شهر به بالای برج ساعت صعود کنید.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

مجسمه ننه خاتون

این مجسمه در سال 1955 ساخته شده است که نماد زنی است که در مقابل نیروهای دشمن مقاومت کرده. مجسمه در میدان شهر ارزروم واقع است.

اماکن تاریخی شهر ارزروم 2021

شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود 

۰ تا ۱۰۰ ترکیه

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turk eymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *