اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022، با سلام و احترام خدمت شما همراهان همیشگی. با توضیحاتی درباره شهرهای چوروم و سامسون واقع در ناحیه دریای سیاه ترکیه همراه شما عزیزان هستیم و قصد داریم اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022 را به شما دوستداران معرفی کنیم تا با این جاذبه ها و زیبایی تاریخی بیشتر آشنا شوید. با سپاس از همراهی شما عزیزان.

شهر چوروم 

چوروم در منطقه مرکزی دریای سیاه ترکیه واقع شده است. این شهر در ارتفاع 801 متری از سطح دریا قرار دارد. این منطقه کوهستانی دارای آب و هوای قاره ای می باشد. چوروم در درجه اول به خاطر مکان های باستانی، چشمه های آب گرم و تنقلات بوقلمون و نخود سوخاری بومی شناخته شده است که در سراسر کشور با نام leblebi شناخته می شوند. بارها و کافه های این منطقه که ترکیبی از موسیقی محلی معاصر و سنتی ترکیه را ارائه می دهد دلنشین است. چوروم محصولات متنوعی از سیمان تا قطعات خودرو، شکر تصفیه شده تا محصولات لبنی، منسوجات و قطعات کامپیوتر و مرغ تولید می کند. 

اماکن تاریخی چوروم 

موزه چوروم (Çorum Museums)

این موزه که در مرکز شهر واقع است دارای چهار سالن نمایشگاهی متصل در ساختمان یک طبقه و همچنین یک محوطه ذخیره سازی مواد و یک آزمایشگاه عکاسی است. تالار اول و راهرو: سکه ها ، سرامیک ها ، لیوان های عطر شیشه ای و تندیس ها ، مجسمه ها و تندیس ها ، ارائه جام ، استیل ، سارکوفاژ و ستون و ستونها و جواهرات از دوره های هلنیستی ، رومی و بیزانس را نمایش می دهد.

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

تالار دوم: این نمایشگاه شامل کوزه های منقار منقوش از دوره های هیتی و فریگی ، حوضچه حمام از دوره هیتیت ، لیوان به شکل فلاسک ، گلدان ، پایه میوه ، اریتون ، قالب ، بوته ، دیسک های کلاه شکل و مهر و موم از هیتیت و فریگی است دوره ها و جام های نقاشی شده مربوط به دوره Phrygian و پانل های دیواری برجسته خاک پخته شده چند رنگ.

تالارهای سوم و چهارم: گلیم ها و گلیم هایی وجود دارد که ویژگی های خاص منطقه چوروم، لباس، جواهرات و زیور آلات زنانه و سلاح، اشیا wood چوبی و فلزی و نسخه های خطی کتاب های مذهبی مربوط به دوره سلجوقی و عثمانی را منعکس می کند.

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

مقبره سنگ تراش خورده 

مقبره سنگ تراشیده شده لیسیان با سقف طاقدار بشکه ای، مربوط به قرن 4 قبل از میلاد است. این مقبره یک اتاق دفن است که به صورت یک سازه سنگی به طور طبیعی تراشیده می شود، که نوعی معماری سنگ تراشیده شده است. آنها معمولاً به صورت صخره ای یا سطح سنگی شیب دار بریده می شوند، اما ممکن است از زمین نسبتاً صاف پایین بروند. این یک شکل معمول دفن ثروتمندان در دوران باستان در چندین نقطه از جهان بود.

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

منطقه ملی بغازکوی آلاجاهویوک

 بغاز کوی منطقه ای حفاظت شده است که قدمت آن به 2 هزار سال قبل از میلاد باز می گردد. این منطقه به علت آثار باستانی که شامل بقایای بغازکوی است، شهرت دارد. بغازکوی مرکز تمدن هیتی ها بود.سازه های اصلی آن دوران مانند: دیوارهای شهر، تونل و دروازه ها و معابد را می توان در این منطقه مشاهده کرد. 

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

معبد بزرگ

معبد بزرگ یکی از مکان های تاریخی مهم شهر چوروم می باشد که از قدیمی ترین معبد تاریخی است. معبد در یکی از بزرگترین مناطق تاریخی این شهر قرار دارد، که بیانگر تاریخ و فرهنگ تمدن هیتی هاست.

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

موزه آلاجاهویوک

این موزه ثروت باستانی آناتولی محسوب می شود که آثاری مربوط به دوره های برنز، هیتی و فریگایی را در خود جای داده. مهم ترین آثار موزه سازه های 13 پادشاه برنزی است.  همچنین آثار هنری قومی مانند فرش، ابزار کشاورزی چوبی، بافندگی و پر سر و صدا، برش و سلاح گرم مربوط به دوره عثمانی به نمایش در آمده است. این موزه با بلوک‌های آندزیتی که بر پایه سنگ آهک است با ارتفاع ۱۰ متر ساخته شده است.

شهر تاریخی خاتوشا ( Hattusas )

خاتوشا یا هتوسا، پایتخت امپراتوری هیتی در اواخر عصر برنز بود. ویرانه های آن در نزدیکی بوغازکاله مدرن ، ترکیه ، در حلقه بزرگ رودخانه Kızılırmak قرار دارد. هتوسا در سال 1986 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. چشم انداز اطراف شهر شامل زمین های کشاورزی غنی و زمین های تپه ای برای چرا و همچنین جنگل بود.

چوب های کوچکتر هنوز هم در خارج از شهر یافت می شوند، اما در دوران باستان، آنها بسیار گسترده تر بودند. این بدان معنی است که ساکنان هنگام ساخت خانه ها و سایر سازه های خود از چوب بسیار خوبی برخوردار بودند. این مزارع محصول معیشتی گندم ، جو و عدس را برای مردم تأمین می کردند. کتان نیز برداشت شد ، اما منبع اصلی آنها برای پوشاک پشم گوسفند بود.

معبد سنگی یازیلیکایا (Yazılıkaya)

بازیلیکایا معبدی است در فضای باز هیتیتی که بین صخره های طبیعی ساخته شده. این منطقه در 2 کیلومتری شمال شرقی شهرک باستانی هتوساس (بغازکوی) پایتخت هیت در استان چوروم واقع شده است. دو دهانه بین سنگ ها با نقش برجسته هایی که خدایان هیتی را به تصویر می کشد حک شده و یکی از مهمترین آثار به یادگار مانده از دوره هیتی است.

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

دروازه شیر

دروازه شیر یک بنای تاریخی و باستای در منطقه بغازکوی چوروم است. دروازه شیر یک ورودی در ابتدای منطقه بغازی است که در دو طرف آن تصویر شیر قرار دارد که نشان از ماهیت باستانی این منطقه دارد.

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

شهر سامسون 

سامسون شهری در سواحل شمالی ترکیه و یک بندر بزرگ دریای سیاه است. این شهر در حال رشد دارای دو دانشگاه ، چندین بیمارستان ، مراکز خرید ، صنعت تولید بسیار سبک ، امکانات ورزشی و یک اپرا است. مصطفی کمال آتاتورک در سال 1919 جنگ استقلال ترکیه را در این شهر آغاز کرد.

اماکن تاریخی سامسون

موزه بندریما و پورو(Bandirma Vapuru Muzesi)

کشتی بندیرما که نقش مهمی در تأسیس جمهوری ترکیه ایفا می کند، کشتی ای که در 12 دسامبر 1891 غرق شد، در همان سال برداشته و تعمیر و دوباره شناور شد. در سال 1894 ، کشتی به aredare-i Mahsusa منتقل شد، که به معنای اداره خطوط دریایی در آن زمان بود، و حمل بار و مسافر را در دریاهای عثمانی تحت عنوان “پاندرما” آغاز کرد. کشتی در سال 1925 به hamlhami Söke فروخته شد و بعد از 4 ماه توسط همان شخص منهدم شد. با توجه به نقاشی های اصلی کشتی مجدد ساخته شد و به موزه تبدیل شد.

اماکن تاریخی شهر چوروم و سامسون 2021-2022

شرکت مهرگان سفر ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما عزیزان خواهد بود 

۰ تا ۱۰۰ ترکیه

برای تماس از طریق واتساپ (whatsapp) با متخصصین ما در ترکیه روی شماره های زیر فقط کلیک نمایید

⇓⇓⇓

شماره تماس و افتتاح شرکت مهرگان در تاریخ 2021/1/1

کانال ما ⇓

Https://Telegram.Me/Traveltooarmenia

وب سایت ما ⇓

http://turkeymehr.com/

ایمیل ما 

info@turkeymehr.com

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *